ادویه‌کاری یا ادویه‌جات، مجموعه‌ای از گیاهان خشک‌شده، ریشه‌ها، بذرها، پوستها و برگ‌ها هستند که به عنوان تند کننده یا طعم‌دهنده در غذاها استفاده می‌شوند. ادویه‌جات برای بخشیدن طعم و عطر به غذاها، به عنوان درمان یا به دلیل مزه‌ای که به غذا می‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بازدیدی کننده گرامی :
شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله با موضوع قیمت هر کیلو ادویه کاری | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی می باشید. در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت های این محصول به صورت مستقیم از کارخانه سالم سازان آذر با برند معروف کرالیچین را دارید, لطفا با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت شده و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه سالم سازان آذر با شماره مدیر فروش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره خرید و یا لیست قیمت اقدام نمایید .
صفحه اصلی سایت سالم سازان آذر (کرالیچین)


ادویه‌کاری یا ادویه‌جات، مجموعه‌ای از گیاهان خشک‌شده، ریشه‌ها، بذرها، پوستها و برگ‌ها هستند که به عنوان تند کننده یا طعم‌دهنده در غذاها استفاده می‌شوند. ادویه‌جات برای بخشیدن طعم و عطر به غذاها، به عنوان درمان یا به دلیل مزه‌ای که به غذا می‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت هر کیلو ادویه کاری | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی



ادويه‌جات متنوعي وجود دارند كه به عنوان نمونه مي‌توان به فلفل سياه، زردچوبه، دارچين، كره كدو، سير، دانه‌هاي خردل و... اشاره كرد. هر ادويه‌اي به دليل تركيبات مختلف خاص خودش، خواص متنوعي دارد و به غذاهاي مختلف مي‌تواند طعم و مزه‌اي جذاب و خوشمزه ببخشد.

قيمت هر كيلو ادويه كاري | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت سالم سازان آذر با برند كراليچين در واقع كارخانه اي براي بسته بندي با كيفيت اعلا, سالم , زيبا و با هدف خدمت رساني هرچه بهتر و بيشتر به هموطنان عزيز و بالا بردن سطح كيفي و كمي هرگونه ماده غذايي قابل بسته بندي مثل ادويه جات , خشكبار , حبوبات, قندوشكر و ... مي باشد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد. در اين مطلب به موضوعات متنوع قيمت هر كيلو ادويه پاپريكا-قيمت ادويه كاري سبزان-قيمت ادويه خورشتي-قيمت ادويه مخلوط خواهيم پرداخت . ما كليه محصولات خود را از جمله انواع قيمت هر كيلو ادويه كاري را باضمانت كيفيت برتر كالا در اختيار خريداران و مشتريان عزيز قرار مي دهيم و همچنين آماده همكاري با نهادها و ارگان هاي دولتي خصوصي و نيمه خصوصي مي باشيم.
قيمت هر كيلو ادويه كاري | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين همچنين افتخار خود مي داند كه در ارائه و فروش انواع قيمت هر كيلو ادويه كاري در خدمت شما بزرگواران باشد .لطفا جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد قيمت هر كيلو ادويه پاپريكا-قيمت ادويه كاري سبزان-قيمت ادويه خورشتي-قيمت ادويه مخلوط با ما همراه باشيد. شما هموطنان عزيز مي توانيد با خيال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از قيمت هر كيلو ادويه كاري را در شركت عظيم سالم سازان اذر بررسي و انتخاب نماييد و ما نيز به شما خريداران محترم تضمين بالاترين كيفيت محصولات موجود در بازار را خواهيم داد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد.

قيمت هر كيلو ادويه كاري | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي توليد شده توسط شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين مي باشد. محصولات عمده و مهم اين كارخانه عبارتنداز خشكبار - ادويه جات- پودريجات - حبوبات - غلات -قندوشكر - چاي و قيمت هر كيلو ادويه كاري و قيمت هر كيلو ادويه پاپريكا-قيمت ادويه كاري سبزان-قيمت ادويه خورشتي-قيمت ادويه مخلوط كه به همراه محصول جديد به نام پول بيبر (pulbiber) مي باشد، توليد پول بيبر (pulbiber) در ابتدا به طور خاص در انحصار كشور تركيه بود. ما مفتخريم توانسته اييم پول بيبر (pulbiber) را با مدرنترين دستگاه هاي روز دنيا در داخل ايران توليد نماييم.

 

قيمت هر كيلو ادويه كاري | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي

ادويه كاري چيست؟
ادويه كاري، ادويه اي با طعمي نسبتاً تند و شيرين و با طبيعتي گرم است كه از تركيب چند ادويه تهيه مي شود. بسته به سليقه افراد تركيبات اين ادويه بسيار متنوع است و مي توان با كم و زياد كردن اين تركيبات و همين طور ميزان هر كدام از آن ها، طعم و عطر ادويه كاري را متفاوت كرد ولي به طور كلي اين ادويه از برگ كاري، زردچوبه، هل، فلفل، برگ بو، تخم گشنيز و… تهيه مي شود.
ادويه كاري را مي توان با تركيب چند ادويه كه در ادامه به معرفي آن ها خواهيم پرداخت، به صورت پودر تهيه كرد و هم چنين مي توان از تركيبات آن به صورت تازه استفاده كرد و هنگام پخت غذا، آن ها را اضافه كرد.
تركيبات ادويه كاري
تركيبات ادويه كاري بسيار متنوع است و مي توانيد بنا به سليقه خود آن را تهيه كنيد. هم چنين با كم و زياد كردن برخي تركيبات خصوصاً ادويه هايي كه معطرتر هستند مانند هل يا زعفران و همين طور ادويه هايي كه طعم تندي دارند، مانند فلفل قرمز يا زنجبيل مي توانيد عطر، بو و طعم آن را تغيير دهيد. تركيبي كه در ادامه معرفي مي كنيم، يكي از تركيبات رايج اين ادويه است كه به سادگي در دسترس هستند:
انيسون (باديان رومي)
ادويه اي بسيار معطر و با طعم شيرين و بسيار شبيه به شيرين بيان. بسياري بر اين باور هستند كه اين ادويه به هضم غذا هم كمك مي كند.
برگ بو
به طور سنتي برگ بوي توليد شده در هند از درخت كاسيا گرفته مي شود كه عطر و طعمي مشابه دارچين دارد، اما برگ بويي كه در كشورهاي غربي توليد و در بازار به فروش مي رسد، از درخت لورل گرفته شده است. از برگ بو مي توان به صورت تازه يا خشك استفاده كرد و وقتي به تركيبات ادويه كاري اضافه شود، طعم شيرين مليحي به آن مي بخشد. چنانچه بخواهيد از برگ بو به صورت كامل و خورد نشده و به عنوان يكي از تركيبات ادويه كاري، استفاده كنيد، بايد آن را در به طور كامل در قابلمه قرار دهيد و در پايان پخت آن را خارج كنيد.
هل
اين ادويه عطر و طعم بسيار قوي دارد و مي توان آن را به طور كامل و با پوسته استفاده كرد يا پوسته آن را جدا كرد و تنها از دانه آن استفاده كرد. اگر مي خواهيد از هل به طور كامل استفاده كنيد، پوسته را كمي خرد كنيد تا طعم بيشتري به دست آوريد و به ياد داشته باشيد كه قبل از سرو غذا، حتماً غلاف ها را از ظرف خارج كنيد. اين ادويه بومي هند است و در انواع سبز، قهوه اي، سفيد و سياه موجود است.
فلفل قرمز
فلفل قرمز را مي توان به صورت تازه، خشك يا پودر شده براي ايجاد طعمي تند و گرم در تركيبات ادويه كاري استفاده كرد. واژه فلفل قرمز بسيار عمومي است زيرا به معناي واقعي كلمه، هزاران نوع مختلف از آن موجود است، بنابراين به دليل تفاوت در ميزان تندي، حتماً قبل از استفاده به اين موضوع توجه كنيد.
دارچين
اين ادويه بسيار معطر است و به صورت كامل يا پودر شده به فروش مي رسد. دارچين طعم بسيار شيرين و گرمي دارد و در انواع دسر (مخصوصاً دسرهاي تهيه شده با سيب) به همان اندازه خوش طعم مي شود كه در غذاهاي خوشمزه.
ميخك
ميخك جوانه گل باز نشده اي است كه از درختي متعلق به خانواده myrtaceae گرفته شده است. ميخك معمولاً براي طعم دادن به غذاهايي با ته مزه شيرين و خوش طعم، به طور كامل اضافه مي شود، اگرچه در برخي از دستور العمل ها گفته شده است كه قبل از افزودن به غذا بايد آن را آسياب كرد.
تخم گشنيز
هم از خود گياه گشنيز و هم از دانه هاي آن در تركيبات ادويه كاري استفاده مي شود. گشنيز تازه طعم بسيار قوي دارد و به همين دليل استفاده از آن بسيار سليقه اي است.
دانه گشنيز را مي توان به صورت كامل يا آسياب شده در غذا استفاده كرد. هنگام استفاده از دانه آن به صورت كامل، بهتر است آن را پيش از ساير ادويه ها در روغن تفت داد تا طعم و عطر آن آزاد شود. از دانه هاي آسياب شده نيز مي توان براي طعم دادن به كاري استفاده كرد.
زيره سبز
همانند تخم گشنيز، زيره به صورت دانه كامل يا به صورت پودر شده قابل تهيه است. اين ادويه طعم نسبتاً تندي دارد و در عين حال بسيار معطر است. اگر از اين ادويه به ميزان زياد استفاده مي كنيد، بهتر است آن را به صورت پودر شده خريداري كنيد، هم چنين به شما پيشنهاد مي دهيم كه اين ادويه را در مقادير كم تهيه كنيد زيرا خيلي زود عطر و طعم خود را از دست مي دهد. زيره سبز در آشپزي مراكشي بسيار محبوب است.
برگ كاري
برگ هاي كاري طعم بسيار متمايزي دارند با اين حال اغلب در آشپزي غربي از اين برگ ها استفاده نمي شوند. برگ هاي خشك كاري، بوي خود را به سرعت از دست مي دهند. برگ هاي كاري آسياب شده اغلب در دستور العمل هاي تهيه پودر كاري استفاده مي شود.
دانه رازيانه
دانه رازيانه شبيه به دانه زيره است و داراي طعمي ملايم و مشابه طعم باديان است. اين ادويه طعمي شيرين و ملايم دارد. هم چنين مي توان دانه هاي اين ادويه را به عنوان خوشبو كننده جويد.
پودر سير
پودر سير يكي از تركيبات اساسي و ضروري براي تهيه ادويه كاري است. از سير مي توان به صورت كامل، رنده شده، برش داده، خرد شده يا به صورت پودر خشك در غذا استفاده كرد. سير در شكل خام آن بو و طعم بسيار تندي دارد و هنگام پخت طعم شيريني پيدا ميب كند.
زنجبيل
زنجبيل يكي از قديمي ترين ادويه ها در غذاهاي آسيايي است و در تهيه ادويه كاري هم استفاده مي شود. زنجبيل طعم بسيار مطبوعي دارد و شيريني و تندي توأماني را به غذا مي دهد. هم چنين براي طعم دادن به دسرها و انواع خوراك ها استفاده مي شود. به طور كلي از پودر زنجبيل مي توان در انواع غذا استفاده كرد اما در صورت امكان بهتر است از مصرف آن اجتناب شود زيرا طعم آن نسبت به زنجبيل تازه كمتر است.
دانه خردل
دانه هاي خردل بومي كشور هند هستند و اغلب در دستور العمل هاي تهيه ادويه كاري ديده مي شوند. اين دانه ها اگر به صورت خام باشند، طعم بسيار كمي دارند، اما وقتي تفت يا بو داده مي شوند، طعم دلپذيري مي دهند. دانه هاي خردل معمولاً در خوراك سبزيجات مورد استفاده قرار مي گيرند.
سياه دانه
سياه دانه طعم تند و تلخي دارد و اغلب در غذاهاي گياهي استفاده مي شود. به طور معمول از سياه دانه فقط براي روي نان استفاده مي شود.
جوز هندي
جوز هندي طعم شيريني شبيه به دارچين دارد. اگر جوز هندي را به صورت كامل تهيه مي كنيد، بايد آن را رنده كنيد تا طعم و عطر آن آزاد شود.
پاپريكا
پاپريكا به دو دليل به ادويه كاري اضافه مي شود: اول براي افزودن رنگ و دوم افزودن براي طعم شيرين و دودي آن.
زعفران
گران ترين ادويه جهان زعفران است. زعفران قسمت زايشي (كلاله) گياه كروكوس است و براي توليد حدود 450 گرم آن، حدود 60 هزار كلاله نياز است! زعفران رنگ زردي به غذاها مي بخشد و عطري دوست داشتني دارد.
زردچوبه
زردچوبه يكي از اصلي ترين تركيبات ادويه كاري است كه رنگ زردي هم به اين ادويه مي دهد و طعم خاكي دارد.
طرز تهيه پودر كاري در منزل
مواد لازم:
زردچوبه: يك قاشق غذاخوري
زعفران: يك قاشق چاي خوري
پاپريكا: نصف قاشق غذاخوري
جوزهندي: يك قاشق چاي خوري
سياه دانه: نصف قاشق چاي خوري
دانه خردل: نصف قاشق چاي خوري
زنجبيل: نصف قاشق چاي خوري
پودر سير: يك قاشق چاي خوري
دانه رازيانه: نصف قاشق چاي خوري
برگ كاري: يك قاشق غذاخوري
زيره سبز: يك قاشق چاي خوري
باديان رومي: يك قاشق چاي خوري
برگ بو: يك قاشق چاي خوري
هل: نصف قاشق چاي خوري پودر هل يا سه عدد دانه هل
فلفل قرمز: يك قاشق چاي خوري
ميخك: يك قاشق چاي خوري پودر ميخك يا دو بوته ميخك
تخم گشنيز: يك قاشق چاي خوري پودر تخم گشنيز يا پنج قاشق چاي خوري تخم گشنيز
دارچين: دو قاشق چاي خوري پودر دارچين يا يك عدد چوب دارچين
طرز تهيه:
همان طوركه گفتيم مي توانيد تركيبات ادويه كاري را به صورت تازه استفاده كنيد يا آن ها را به صورت آسياب نشده تهيه كنيد و در خانه آسياب كنيد كه در اين صورت ادويه كاري شما خوش طعم تر و خوش عطرتر خواهد شد. پس از آسياب كردن ادويه ها به صورت جداگانه، كاسه اي برداريد و همه را در آن بريزيد و سپس به خوبي آن ها را با هم تركيب كنيد، سپس تركيب حاصل را الك كنيد تا هرگونه ناخالصي آن گرفته شود، سپس ادويه كاري حاصله را در يك شيشه در دار بريزيد و در جايي خشك و تاريك قرار دهيد و پس از هربار استفاده، در ظرف را محكم ببنديد، از اين ادويه مي توانيد تا شش ماه استفاده كنيد.
خواص درماني ادويه كاري
پودر كاري با توجه به تركيباتي كه دارد، داراي خواص زيادي است از جمله ماده كوركومين كه در زردچوبه موجود در ادويه كاري است راديكال هاي آزاد موجود در بدن را كاهش مي دهد و بنابراين سيستم ايمني را تقويت كرده و مواد سمي بدن را پاكسازي مي كند. دارچين و تخم گشنيز خاصيت ضدباكتريايي و ضد قارچي دارند و از بروز بيماري هاي عفوني پيشگيري مي كنند. هم چنين دارچين باعث كاهش كلسترول و قند خون مي شود و براي بيماران ديابتي مفيد است.
آنتي اكسيدان هاي موجود در تركيب ادويه كاري، مي تواند به پيشگيري از ايجاد سرطان كمك كنند. باز هم يكي از اين مواد سودمند كوركومين زردچوبه است كه رشد تومورها و سلول هاي سرطاني را هدف قرار مي دهد.
هم چنين فلفل قرمز موجود در ادويه كاري، باعث افزايش دماي بدن و بالابردن متابوليسم مي شود و با كمك به كالري سوزي بيشتر، باعث كاهش وزن و لاغري مي شود.
پودر سير يك ضدعفوني كننده قوي است و از بروز بيماري هاي قارچي و عفوني پيشگيري مي كند. هم چنين رازيانه به تنظيم هورمون هاي زنانه كمك مي كند.
مضرات ادويه كاري چيست؟
برخي از تركيبات ادويه كاري مانند زعفران، مي تواند باعث سقط جنين شود و به همين دليل استفاده از ادويه كاري، آن هم به مقدار زياد، مي تواند به جنين آسيب بزند.
هم چنين اين ادويه براي كودكان زير شش ماه نبايد استفاده شود و بعد از آن هم استفاده از دارچين و زردچوبه به مقدار كم مجاز است.
مصرف زياد پودر كاري مي تواند باعث بروز مشكل در روند انعقاد خون شود به همين دليل اگر از داروهاي رقيق كننده خون استفاده مي كنيد، از اين ادويه به ميزان كم و با احتياط مصرف كنيد، هم چنين اين ادويه براي كساني كه داراي سنگ كيسه صفرا هستند يا اينكه دچار التهاب در كيسه صفرا هستند، مي تواند باعث بروز مشكلاتي شود.
قيمت هر كيلو ادويه كاري | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - در اين مقاله در مورد موضوعات قيمت هر كيلو ادويه پاپريكا-قيمت ادويه كاري سبزان-قيمت ادويه خورشتي-قيمت ادويه مخلوط مختصر صحبت كرديم. در پايان مجددا تاكيد مي نماييم كه ما در شركت عظيم سالم سازان اذر با برند كراليچين تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا بتوانيم محصولات خود را با كيفيتي برتر در ايران طراحي و توليد نموده و بدون واسطه تقديم مشتريان نماييم. ما مقتدرانه مدعي هستيم تمام قوانين استاندارد هاي ايران و بين المللي را رعايت كرده و سعي داريم در آينده اي نزديك با گسترش بسته بندي انواع بيشتري از مواد غذايي و استفاده از تجهيزات و ماشين الات متنوع تر و بروزتر اروپايي , به درخواست هاي بازار ايران و حتي خارج ايران جامعه عمل بپوشانيم .شما عزيزان مي توانيد با ما با شماره تماس هاي 02166343279 – 09909070811 و دفتر مركزي : 66343279 -021 در ارتباط باشيد.

اطلاعات تماس


آذربایجان غربی - منطقه آزاد ماکو - شهرک صنعتی شماره یک - پلاک 6
مشاوره خرید: 34342855-044 -- 09909070811
© 2018 Salem sazan Azar. All rights reserved | unit It

آمار امروز :

بازدید امروز 33 بازدید دیروز 326 بازدید کل 591984

شرکت سالم سازان آذر با برند کرالیچین بسته بندی و پخش عمده انواع ادویه جات, بسته بندی و فروش عمده فلفل قرمز ترکی, ادویه pul biber بیبر, بسته بندی و پخش عمده انواع حبوبات, بسته بندی و پخش عمده انواع خشکبار, بسته بندی و پخش عمده انواع غلات فروش و پخش عمده به مراکز زیارتی – اقامتی-هتل ها-رستوران ها-کارخانجات-آماده همکاری با شرکت های پخش سراسر ایران .